Alweer een dag voorbij.

10 augustus 2017 - Naberezhnye Chelny, Rusland

Vandaag zouden we echt een beetje vakantie houden. We zijn naar de stad Jelaboega gegaan waar we ook met het festival waren en hebben daar een prachtige kerk bezocht. Hoewel het gebouw nog niet in perfecte staat gerestaureerd is was het toch prachtig daar. Heel veel mooie kerken zijn tijdens de revolutie (1917) verwoest of beschadigd en tijdens de jaren erna niet onderhouden. Pas nu wordt het achterstallig onderhoud ingehaald en de schade hersteld. Daarna hebben in een hotel restaurant, waar de tijd leek te hebben stilgestaan thee gedronken en Peter en ik hebben er zo' n heerlijk flensje bij gegeten . Onze gastheer en -vrouwen natuurlijk niet, die eten echt alleen maar rauw. Toen nog even wat boodschappen gedaan. We kregen van Irina een heerlijk speciaal Russisch ijsje.het is maar goed dat ze daar nu pas mee kwam, anders had ik me de hele tijd de versuffing gegeten aan die ijsjes ! Yummie!!!! !Peter zat helemaal onder het ijs en de chocolade, want dat moet gezegd zijn, die ijsjes zijn wat onhandig ingepakt. Nadat Peter weer een beetje schoongepoetst was vervolgden we onze weg naar een heilige bron. De bedoeling is dat je daar 3x kopje onder gaat om van allerlei kwalen te genezen. Op naar de bron! Ik moet zeggen dat ik wat twijfelde of ik dat koppie onder wel zou doen en besloot het een en ander maar af te wachten. Een kilometer of wat voor ons eindpunt konden we niet verder: enorme kuilen en waterplassen in de weg maakten de doorgang onmogelijk. Zo werd ik toch maar eventjes gered! Het water zou er 4 graden zijn geweest! Dan maar naar huis: eten en: ja hoor ! Er zouden weer een aantal mensen komen voor een behandeling van ons. We lopen al drie dagen te zeggen dat we nu niet meer gaan werken, maar de stroom is niet te stoppen. Toch is ieder consult weer mooi en morgen is er weer een dag zullen we maar zeggen.