Wie gaat er nou naar Rusland!!

15 juli 2017 - Dussen, Nederland

Dat hebben we al een aantal keren gehoord, we hadden een aantal jaren geleden ook niet in de verste verte kunnen bedenken dat we naar Rusland zouden reizen.

Het begon allemaal toen we in contact kwamen met Christel Hoppenbrouwers, de schilderes van de schilderijen van de 13 Grootmoeders. Van haar en René, haar partner, kregen we een Russische den, nog geen 40cm hoog toen, met de bedoeling dat we die in onze tuin zouden zetten om een krachtplek te maken met de speciale energie van deze boom. Gelukkig groeit hij niet zo hard, want hij kan wel 40 meter hoog worden en 200 jaar oud.

De kracht van deze den wordt beschreven in de boeken van Anastasia en zo kwam Anastastia in ons leven. Vooral Peter was helemaal wild van deze boeken en verslond ze zowat. Bij "toeval"  komt er een Rus op ons pad  omdat één van onze computers het begaf en deze Rus, Igor genaamd een kei is in alles wat met computers te maken heeft. Toen we vertelden dat we zo met die boeken van Anastasia in de weer waren, keek hij helemaal niet vreemd op: zijn schoonmoeder wist heel veel hierover en leeft zelfs in een Anastasia gemeenschap in Rusland.

Om een lang verhaal kort te maken, over 14 dagen gaan we naar haar toe om van alles met de mensen daar uit te wisselen.In de tijd dat we daar verblijven, is er ook nog een festival, waar mensen van de verschillende ecodorpen elkaar ontmoeten. Gelukkig spreekt de schoonmoeder van Igor, Ruksana, Nederlands, dus hebben we een tolk!

31 juli vertrekken we naar Düsseldorf en van daar met het vliegtuig via Moskou naar een plaats 1,5 uur rijden van Mendelejevsk (Tartarije) vandaan, onze eindbestemming. Met de auto zou het 37 uur rijden zijn.

We houden je op de hoogte!Nu nog even Kussen uit Dussen, maar binnenkort zullen we een andere kreet moeten bedenken.

1. Ruksana en Viktor:
    16 juli 2017
    Super!!!! Fantastish!!!
  2. Igor en Diana:
    16 juli 2017
    Veel plezier!!
  3. Edda:
    17 juli 2017
    Ik ben benieuwd Wat een avontuur
  4. Monique & Adrie:
    Geniet ervan !!
  5. Wim en Marga:
    17 juli 2017
    Dat wordt een heel bijzondere vakantie!
  6. Wim en Marga:
    17 juli 2017
    Dat wordt een heel bijzondere vakantie!
  7. Lilian:
    17 juli 2017
    Ben heel benieuwd naar jullie avontuur!
  8. Conny Uijldert:
    23 juli 2017
    Aftelluuuhhhhhh. Spannend, op naar Russia!!!!!!! XXX
  9. Diana:
    28 juli 2017
    Dat gaat leuk worden!! Heel veel plezier en ik hoor wel hoe het was.
  10. Alice knol:
    30 juli 2017
    Hoi peter en marianne heel veel plezier
  11. Cees en Trieja:
    31 juli 2017
    We hebben veel bewondering voor jullie moed en wensen jullie een fantastische inspirerende expeditie. Fijn dat jullie ons op de hoogte willen houden.