De eerste dag van het festival

4 augustus 2017 - Mendelejevsk, Rusland

Het was een warme dag, zowel letterlijk als figuurlijk. Het begon met een auto die niet starten wilde waardoor we te laat afgehaald werden om naar het festival te gaan. Eenmaal hier,sloeg de motor weer af en duurde het een hele tijd voordat Victor hem weer aan de praat kreeg. Geen Russische auto hoor: een Volkswagen! Daardoor kwamen we veel te laat aan op het festivalterrein, waar inmiddels een enorme opstopping was ontstaan, zodat dat strakke  schema, dat we gisteren in gedachten hadden, bij lange na niet gehaald kon worden. Maar " geen zorgen alles komt goed" zoals Irina ons en zichzelf meerdere malen op het hart drukte, kwam tenslotte toch uit. De dag begon in het Anastasiagedeelte van het festival met een hele berg toespraken, gezang en een soort polonaise en toen kon het feest beginnen. Wat een lieve mensen daar, wat hebben we bijzondere dingen meegemaakt! ' s Middags om twee uur was er een soort Masterclass  gepland, waarin we vertelden wie we waren en wat we in Nederland deden. De vertaling ervan duurde minstens drie keer zo lang als wat wij zeiden, Russen kunnen denk ik heel erg uitweiden. Na de masterclass hebben we een aantal mensen behandeld. Ik voelde me op een gegeven moment moeder Ama, de Indiase die de hele wereld afreist om mensen alleen maar te omhelsden. We hebben wat afgeknuffeld! Vanavond weer vroeg naar bed, want morgenochtend om 6 uur worden we weer opgehaald, als de auto het tenminste weer goed doet.

1. Bas:
    4 augustus 2017
    Leuk!!! Lijken wel op de partysquad!
  2. Edda:
    4 augustus 2017
    Hele leuk om zo met de mensen kennis te maken lijkt mij morgen succes wat jullie weer gaan doen daar
  3. Wilcox:
    4 augustus 2017
    Mooi, de volkswagen hoort bij de ervaring...
  4. Alice knol:
    4 augustus 2017
    Ziet er allemaal gezellig uit geniet ervan maar dat doen jullie zo te zien
  5. TinekeNieuwenhuizenSchreurs:
    4 augustus 2017
    Zuig al Je indrukken op als een spons. En er is maar een ding: GENIET.
  6. Diana:
    4 augustus 2017
    Volgens mij hebben jullie het te gezellig daar! Leuk!!
  7. Simone en Guido:
    5 augustus 2017
    Wat is het leuk jullie zo te volgen met ervaringen en foto's ! Het thuisfront is dan echt een beetje mee op reis. De saamhorigheid en het familiegevoel straalt van de foto's af. Die extra kilo's zijn er thuis op de 'boerderij' zo weer af..Lekker verder genieten, lieffies! Weer kussen voor de Russen XX !
  8. Conny Uijldert:
    6 augustus 2017
    сердечные приветствия России
  9. Marianne:
    6 augustus 2017
    Wat heb je dat treffend geschreven! Groetjes terug van deze lieve russische mensen! Ik kan op mijn telefoon geen russische letters krijgen.
  10. Marjolein Steur:
    8 augustus 2017
    Dat ziet er goed uit zo...........en plezier is waar het om draait!