Een bijzondere dag

6 augustus 2017 - Mendelejevsk, Rusland

Gisteren heb ik (Marianne) maar niet meer geschreven, ik ben zowat knock out in bed gerold. Vanmorgen moesten we om 5 uur weer op om weer naar het festival te gaan. Gisteren was eigenlijk de hoofddag en werden er allerlei workshops georganiseerd. Na een soort lezing van Peter over wat wij doen en in het bijzonder de atlascorrectie, zijn we allebei de hele middag tot de avond aan het werk geweest. Marianne heeft veel mensen getest op emotioneel en spiritueel gebied. Er gebeurden heel veel bijzondere dingen. Vooral vrouwen die zeiden eerder niet goed bij hun gevoel te kunnen, barsten in tranen uit en wisten niet hoe ze Marianne moesten danken. Dat deden ze door een vrijwillige gift te geven en sommigen kwamen later met kleine cadeautjes. We kregen ook een watermeloen van een vrouw die door Peter de dag ervoor getest was op een rechte Atlas. Zij had het voor veel geld door iemand met een vibrator laten doen, maar het bleek niet goed gedaan te zijn. Ze had er toen ook niets van gevoeld. Nadat Peter haar atlas had gecorrigeerd voelde ze duidelijk warmte in haar hele lijf en ruimte.

Er kwamen gisteren middag ook hele gezinnen voor de atlascorrectie omdat de moeders de dag ervoor de eerste lezing van ons hadden gevolgd. Het was zo mooi te zien hoe ze bij elkaar zagen wat er gebeurde en hoe blij ze waren.  Wat ons hier ook duidelijk opvalt is dat de nog patriarchale samenleving aan het veranderen is. Veel vrouwen die tonen hoe sterk ze zijn en dat maakt sommige mannen onzeker, maar die kunnen niet anders dan volgen.......ook al is dat met enig verzet.

Onze gastvrouwen helpen ons steeds met vertalen. Irina helpt Marianne en die twee raken heel goed op elkaar ingespeeld. Dat geldt ook voor Ruksana , die steeds meer zelfvertrouwen krijgt om zelf de energetische atlascorrectie uit te voeren. Ze voelt ook duidelijk dat er veel gebeurt als de energetisch atlas correctie plaats vindt. En ook bij het harmoniseren kan ze voelen hoeveel ruimte en warmte er bij de mensen vrij komt. Tussen de bedrijven door heeft Peter meegedaan aan een workshop volksdansen, hij ging zowat uit zijn dak! De vrouwen zijn hier dol op hem: dus ze wilden allemaal met hem dansen. Mannen zoals hij tref je maar weinig in Rusland. Die zijn nog van de oude stempel!

1. Guido & Simone:
    7 augustus 2017
    Benieuwd naar de reisverhalen hoor. Prachtige ervaring met deze pure mensen.. Zo dicht bij de natuur..
    Kussen aan die Russen.
  2. Diana: