Bijzondere dag

1 augustus 2017 - Mendelejevsk, Rusland

Gisteren goed aangekomen in Mendeleevsk. We slapen in de flat van Viktor en Ruksana waar speciaal voor ons een handgemaakt cederhouten bed staat. Het Anastasia huis waar Viktor en Ruksana wonen samen met Irina, die ook in Nederland heeft gewoond en dus ook heel goed te verstaan is, is schitterend! Overal is er prachtig mozaïek, allemaal gemaakt met de hand. Ruksana vertelde dat ze een TON gebroken tegels hadden gekocht voor 100 dollar en daar worden al die mozaïeken van gemaakt door haar en Irina. Zelfs in de tuin, die echt vol staat met de meest schitterende bloemen zijn overal plekjes met mozaïek te vinden. En ik, die nog wel zo trots was op mijn mozaïekvloer in het rozenhuisje en de tafel met het blauwe mozaïek, ben er helemaal stil van.
Vandaag is voor mij en Peter een speciale dag: we zijn 24 jaar samen.

Het lijkt net gisteren dat we tijdens de strandwandeling van toen ontdekten dat we elkaars soulmate zijn.

Ze eten hier alleen maar rauw en vegetarisch... HEERLIJK! Vanavond gaan we op uitnodiging van de buurman een Russische sauna krijgen: daarin word je gemasseerd met tikjes van berkentwijgjes. We zijn benieuwd! Die buurman en zijn familie hebben we vanmiddag behandeld. Was heel bijzonder.

1. Conny Uijldert:
    1 augustus 2017
    Haha, GEFELICITEERD allebei. Dit gaat zeker weten een bijzondere reis worden. GENIET!!! Knuf Conny
  2. Cees en Trieja:
    1 augustus 2017
    Bijna een jubileum met edelmetaal. Van harte gefeliciteerd, we nemen aan dat jullie in die hele bijzondere omgeving er wel een heel bijzondere dag van zullen maken. Lieve groeten uit Hilversum
  3. René Jochems:
    1 augustus 2017
    Van harte gefeliciteerd met jullie speciale dag.
    Wordt vast nog een mooi avontuur deze reis.
    Groetjes René
  4. Guido & Simone:
    1 augustus 2017
    Fijn te horen dat het allemaal goed is gegaan. Jammer dat Moosziek is. Of begrijpen we het verkeerd..
    Enne.. 'tikjes van berkentwijgjes' klinkt wel erg popperig. We zien uit naar een verslag.. ;-)
    Geniet ervan en happy anniversary.
  5. Christel:
    1 augustus 2017
    Hé, gefeliciteerd jullie twee! Zo'n sauna is wel een bijzondere manier om deze dag te vieren :
    Ik ben erg benieuwd naar de foto's.... JA, VAN HET HUIS BEDOEL IK DAN HÈ :) :) :) !!!!!!
  6. Diana:
    1 augustus 2017
    Echt leuk!! De mozaïek is inderdaad prachtig! En gefeliciteerd met jullie 24 jaar samen zijn. Geniet van de sauna!
  7. Edda:
    2 augustus 2017
    Ook via deze weg happy anniversary en hoe was jullie avond je in de sauna? Liefs van ons
  8. Marjolein Steur:
    3 augustus 2017
    Nou het is al voorbij dus...............dan maar op naar de 25e....................vermaken jullie je een beetje?